maandag 29 september 2014

Mod Podge

 Al een aantal jaar terug...hmm..ik denk eigenlijk wel dat het onderhand wel 10 jaar terug is (!!), had ik dit krijtbordje al eens met beschildert en met servetten beplakt..
Nu denk ik, ...waarom heb ik daar niet even een fotootje van gemaakt?
Een vriendin van mij had deze techniek nog nooit gedaan, en wilde dit ook graag leren.
En ik gebruik dit krijtbordje eigenlijk een paar keer per week wel, om mijn boodschapjes op te schrijven en zelfs voor een kleine ♥ kattebel voor Joop...
Duss...dit krijtbordje kon onderhand ook wel een opfrisbeurtje gebruiken.
Eerst heb ik hem weer fris geschildert met een op waterbasis matte verf.
Toen beplakt met de roosjes van de (erg mooie )servetten, en daarna het geheel opgeschuurd voor een beetje doorleefd karakter,
want we willen het niet té nieuw laten lijken, he?  :) 
Ondertussen is er nogal wat gebeurd met de servettentechniek. Tegenwoordig kun je overal Mod Podge verkrijgen, van de Wibra tot de Xenos, en zelfs in allerlei kleurtjes...
Ook kun je het nog gemakkelijker zelf maken door water te mixen met houtlijm..( 2 delen lijm op 1 deel water)


                            ( klik op de foto voor de benodigdheden :-))


....bedankt voor je bezoekje,en een heel fijne dag. Groetjes,Marian

2 opmerkingen:

reacties zijn welkom :)